0 0
Read Time1 Minute, 57 Second
„Prezenty” na Skwerze Hoovera

Co zrobić z nietrafionym prezentem świątecznym? Kiedy można go zwrócić albo wymienić? W styczniu w biurze Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta pojawiają się warszawiacy, którzy nie mogą porozumieć się ze sprzedawcą w sprawie zwrotu prezentów.

Miejski Rzecznik Praw Konsumenta Małgorzata Rothert wyjaśnia, co możemy zrobić – a czego nie możemy – jeśli mamy problem z prezentem, który znaleźliśmy pod choinką.

– Prezent zawsze możemy zwrócić temu od kogo go dostaliśmy. Pytanie tylko czy będzie to grzeczne, czy kogoś nie obrazimy? – wyjaśnia Rzecznik. – Każdą rzecz możemy odsprzedać na którejś z platform internetowych, ale wtedy my jesteśmy sprzedawcą i ponosimy odpowiedzialność za ewentualne wady tej rzeczy.

A co ze zwrotem towaru do sklepu? Jeśli prezent został kupiony w sklepie stacjonarnym, to zwrot towaru jest możliwy tylko za zgodą sprzedawcy. Przed zakupem trzeba się więc upewnić czy jest taka możliwość, np. czy sprzedawca w ramach swojej polityki handlowej wprowadził taką zasadę na ściśle określonych warunkach. Może to dotyczyć możliwości wymiany towaru albo jego zwrotu – to zależy od decyzji sprzedawcy. Zwracając towar musimy więc przestrzegać warunków wskazanych przez sprzedawcę, przede wszystkim terminu zwrotu, ale też zachowania oryginalnego opakowania, nie odczepiania metek, posiadania paragonu, dokonania zwrotu w miejscu zakupu itp.

Trzeba tylko pamiętać, że to kwestia relacji między kupującym jakąś rzecz, np. prezent dla kogoś a sprzedawcą tej rzeczy. – Niezbędne jest współdziałanie między obdarowanym a ofiarodawcą. Jeśli sami zechcemy  „po cichu” zwrócić do sklepu  prezent, który nam się nie podoba, może to się okazać niemożliwe – podkreśla Małgorzata Rothert.

Inaczej wygląda sytuacja, kiedy kupujemy prezent przez internet. Obowiązujące przepisy dają bezwzględne prawo do zwrotu towaru zakupionego „na odległość”. Wtedy możemy zwrócić każdy towar, ale nie później niż w ciągu 14 dni od jego otrzymania, czyli odbioru przesyłki np. od kuriera, na poczcie, ze skrytki. Warunki zwrotu – miejsce odesłania towaru, inne wymogi powinny być określone w regulaminie sklepu internetowego na jego stronie.

– Jeśli ktoś kupił dla nas prezent przez internet, a w grę wchodzi ewentualny zwrot, to dobrze byłoby, żebyśmy zostali obdarzeni tym prezentem przed upływem 14 dni od odebrania go przez ofiarodawcę – wyjaśnia Rzecznik.

To samo dotyczy odwrotnej sytuacji, gdy my kogoś obdarowujemy i bierzemy pod uwagę prawdopodobieństwo zwrotu czy wymiany prezentu.

– Ci, którzy dokonują zakupu przez internet i poczekali z zakupem „na ostatnią chwilę”, mogą mieć ułatwioną sytuację ze zwrotem prezentu – podsumowuje Małgorzata Rothert.

Źródło: https://um.warszawa.pl/-/nietrafiony-prezent-to-nie-koniec-swiata

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
Previous post W Warszawie wyrosną szuwary
Next post Trudny budżet 2022 – stolica nie rezygnuje z inwestycji

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Dodaj komentarz