0 0
Read Time6 Minute, 48 Second
Rozpoczyna się przebudowa wiaduktów Trasy Łazienkowskiej

Przypominamy – w najbliższy weekend, rozpoczyna się przebudowa wiaduktów Trasy Łazienkowskiej. Północny wiadukt nad Agrykolą zostanie zamknięty dla ruchu już w sobotę, 29 stycznia. Samochody osobowe i autobusy pojadą w obu kierunkach wiaduktem południowym.

Pierwsze prace przygotowawcze do zamknięcia północnego wiaduktu rozpoczną się już w piątek, 28 stycznia, po południowym szczycie natężenia ruchu. Podczas tych robót naprzemiennie będą zajmowane kolejne pasy al. Armii Ludowej na odcinku od al. Niepodległości do Wisłostrady. Utrudnienia będą także występowały na rondzie Jazdy Polskiej, dla skręcających z al. Armii Ludowej w ul. L. Waryńskiego.
 

Ruch w obu kierunkach po wiadukcie południowym

Uwaga – panujące warunki atmosferyczne i prognozy na najbliższe dni wymusiły zmiany w podawanym wcześniej harmonogramie. Wykonawca wyłączy z ruchu północny wiadukt (kierunek z Pragi-Południe do Śródmieścia) już w sobotę 29 stycznia.
 
Ruch pojazdów w obu kierunkach będzie się obywał wiaduktem południowym. Kierowcy jadący od strony Pragi-Południe zjadą na niego za węzłem z Wisłostradą, a na właściwą jezdnię wrócą na wysokości pl. Na Rozdrożu.
 
Na południowym wiadukcie będą cztery pasy ruchu – po dwa w każdym kierunku. Dla kierowców indywidualnych – dwa skrajne pasy o szerokości 2,2 m natomiast dwa wewnętrzne o szerokości 3 m, zarezerwowane będą wyłącznie dla autobusów Warszawskiego Transportu Publicznego i dopuszczonych pojazdów (taksówek, motocykli, MTON oraz pojazdów uprzywilejowanych).
 

Ograniczenia wjazdu

Na odcinku Trasy Łazienkowskiej od ronda Jazdy Polskiej do węzła z Wisłostradą wprowadzony zostanie zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych oraz pojazdów o szerokości powyżej 2,2 m. Zalecany objazd dla tych pojazdów prowadzi ulicami: L. Waryńskiego, Goworka, Spacerową i J. Gagarina do ul. Czerniakowskiej.
 

Zmiany na rondzie Jazdy Polskiej

Zmiany w organizacji ruchu zostaną wprowadzone także na rondzie Jazdy Polskiej. Kierowcy jadący od strony ul. Wawelskiej będą mieli dwa pasy do skrętu w prawo w ul. L. Waryńskiego. Trzeci pas pozostanie do jazdy prosto lub skrętu w lewo.
Natomiast na wlocie ul. L. Waryńskiego na rondo od strony pl. Konstytucji będzie tylko jeden pas do skrętu w lewo na Trasę Łazienkowską (skrajny). Z pasa środkowego w lewo skręcić będą mogły tylko autobusy i pojazdy dopuszczone.
 

Zmiany na innych skrzyżowaniach

Kierowcy jadący al. Niepodległości od ul. T. Chałubińskiego, którzy chcą skręcić w lewo w al. Armii Ludowej będą mieli tylko jeden pas do przeznaczony do tego manewru.
Natomiast na ul. J. Gagarina dla chcących skręcić w lewo w ul. Czerniakowską w stronę centrum, wykonany został dodatkowy lewoskręt, skręcić w tej relacji będzie można z dwóch pasów.
 
Na czas remontu dostosowano do nowych warunków ruchu sygnalizację świetlną w 35 lokalizacjach (w tym wybudowano jedną nową: na skrzyżowaniu ul. L. Van Beethovena i al. Jana III Sobieskiego). Priorytety dla autobusów zostaną wprowadzone w 17 lokalizacjach, dla tramwajów w 9, wspólnie dla autobusów i tramwajów w 2 lokalizacjach. W 6 lokalizacjach zostanie wprowadzony priorytet w sygnalizacji świetlnej dla pieszych.

Ustawiono też tablice informujące kierowców o utrudnieniach w ruchu związanych z remontem wiaduktów w różnych lokalizacjach miasta m.in. na Trasie Siekierkowskiej. Będą one wskazywały możliwość objazdu utrudnień Trasą Siekierkowską lub Al. Jerozolimskimi.
 

Warszawski Transport Publiczny z priorytetem  

Dla ułatwienia przejazdu autobusów zostaną uruchomione buspasy w następujących ulicach:
  • al. Stanów Zjednoczonych w obu kierunkach na odcinku od ronda Wiatraczna do Przyczółku Grochowskiego,
  • Ostrobramskiej w kierunku zachodnim na odcinku od ul. Lotniczej do Przyczółku Grochowskiego,
  • L. Krzyckiego na odcinku od ul. Wawelskiej do ul. Filtrowej,
  • Marynarskiej w kierunku wschodnim na odcinku stacji PKP Służewiec do ronda Unii Europejskiej,
  • Łopuszańskiej w obydwu kierunkach na odcinku od wiaduktu nad torami kolejowymi WKD do ul. Kolneńskiej.
Wcześniej buspas powstał także na ul. Bitwy Warszawskiej w obu kierunkach na odcinku od ul. Szczęśliwickiej do ul. Grójeckiej. Dodatkowo, w związku ze spodziewanym przeniesieniem się części ruchu z Trasy Łazienkowskiej na ciąg Dolina Służewiecka – al. gen. W. Sikorskiego – Trasa Siekierkowska, na najbardziej wykorzystywanym przez autobusy odcinku tych arterii (od ul. Nowoursynowskiej do Jana III Sobieskiego) został wyznaczony buspas.
 

Zmiany w Warszawskim Transporcie Publicznym

W czasie przebudowy wiaduktów przy parku Agrykola autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego będą jeździły Trasą Łazienkowską bez zmian tras. Skorygowana zostanie jedynie trasa linii 143 – od soboty, 29 stycznia autobusy tej linii dojadą do Pomnika Lotnika czyli skrzyżowania trasy z ulicą Żwirki i Wigury.
 
Zgodnie z zalecaniami opracowanymi przez Instytut Dróg i Mostów Politechniki Warszawskiej – pasy dla autobusów na południowym wiadukcie Trasy Łazienkowskiej wytyczone zostaną na środkowej części obiektu, bezpośrednio nad podporami. Ze względu na obciążenie dużymi pojazdami jakimi są autobusy, było to jedyne dopuszczalne rozwiązanie.
 
Na wewnętrzny pas ruchu, przy barierce oddzielającej jezdnie przeniesiony zostanie także pas dla autobusów na moście Łazienkowskim – w kierunku centrum (początek tego buspasa od strony Pragi będzie za przystankiem Wał Miedzeszyński a z Centrum – za przystankiem Plac Na Rozdrożu).
 
Ze względu na taki układ pasów oraz względy bezpieczeństwa w tym etapie prac nieczynne będą przystanki Rozbrat (w obydwu kierunkach) oraz przystanek Torwar w kierunku Centrum.
 
Przystanek Rozbrat 01 (czyli w kierunku Pragi) będzie zamknięty od soboty 29 stycznia, a na przystanku Torwar 01 (również w stronę Pragi) na żądanie będą się zatrzymywały autobusy linii 411, 502, 514, 520, 523 i 525. Nieczynne od soboty 29 stycznia będą także przystanki Rozbrat 02 oraz Torwar 02 (czyli obydwa w kierunku Centrum).
 
Aby usprawnić przejazd autobusów w kierunku Pragi, przystanek Metro Politechnika 01 (ten, który dziś jest na jezdni prowadzącej na Rondo Jazdy Polskiej) zostanie przeniesiony na główną jezdnię trasy czyli na tę pod rondem. Z chodnikami na rondzie połączą go nowo wybudowane schody. Na tym przystanku będą się zatrzymywały autobusy linii 143, 182, 187, 188 i 523. Zostanie tu też wytyczony kilkusetmetrowy buspas.
 
Na czas rozbiórki wiaduktu północnego – po 4 lutego – zamknięty dla ruchu będzie przejazd przez rondo S. Sedlaczka, a autobusy zostaną skierowane na trasy objazdowe. Szczegóły w przyszłym tygodniu.
 

Jak dojechać w okolice zamkniętych przystanków

W sąsiedztwie przystanków Rozbrat i Torwar, które zostaną zamknięte, jest m.in. II Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Batorego, LVIII Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, Technikum Budownictwa i Architektury Nr 1, Akademia Sztuk Pięknych, Młodzieżowy Dom Kultury im. Władysława Broniewskiego, Park Agrykola oraz obiekty sportowe Warszawskiego Ośrodka Sportu Młodzieżowego Agrykola, Centralnego Ośrodka Sportu Torwar i Legii Warszawa.
 

 

 

 
Oto alternatywne trasy dojazdu WTP do tych miejsc:
 
z Pragi-Południe:
  • z Grochowa linią 141 do przystanku Torwar 03 (na Wisłostradzie po zjeździe z mostu Łazienkowskiego) z przejściem pieszo do przystanku Rozbrat chodnikiem po północnej stronie Trasy Łazienkowskiej (ok. 700 m) albo do przystanku Legia-Stadion 01 (przy skrzyżowaniu ulic Czerniakowska/Łazienkowska) z przesiadką do autobusów linii 107 lub 159 jadących z przystanku Legia-Stadion 02 jeden przystanek do przystanku Rozbrat 06;
  • z Grochowa linią 158, z Gocławia i Saskiej Kępy liniami 111 lub 117 przez most Józefa Poniatowskiego do przystanku Krucza 02 z przesiadką do autobusów linii 109 lub 171 jadących z przystanku Krucza 01 do przystanków Śniegockiej 01, Koźmińska 01 i Torwar 03;
  • z Gocławia liniami E-1 lub 147, z Saskiej Kępy liniami 146 lub 147 do przystanku Metro Stadion Narodowy 02, następnie jeden przystanek pociągiem Szybkiej Kolei Miejskiej lub Kolei Mazowieckich do stacji Warszawa Powiśle i dalej autobusem 162 jadącym z przystanku PKP Powiśle 03 do przystanku Śniegockiej 01 lub Rozbrat 03. 
  • z Gocławia linią 168 przez most Siekierkowski do przystanku Sielce 04 z przesiadką do autobusów linii 107, 159 lub 162 jadących z przystanku Sielce 02 do przystanku Rozbrat 06 (linie 107 i 159) lub 04 (linia 162) albo autobusów linii 185 jadących do przystanku Torwar 04.  
z Ochoty i stacji metra Politechnika:
  • z Ochoty i stacji metra Politechnika linią 187 do przystanku Legia-Stadion 01 (przy skrzyżowaniu ulic Czerniakowska/Łazienkowska) z przesiadką do autobusów linii 107 lub 159 jadących z przystanku Legia-Stadion 02 jeden przystanek do przystanku Rozbrat 06;
  • z Dworca Zachodniego bezpośrednio linią 159 kursującą ulicami Koszykowa – Piękna jadącą do przystanku Rozbrat 05. Do autobusów linii 159 możliwe są przesiadki z tramwajów kursujących zarówno ulicą Marszałkowską, jak i al. Niepodległości i ulicą T. Chałubińskiego.

Dostępne i bardziej wytrzymałe

Ten etap prac potrwa ok. roku. W drugim etapie ruch pojazdów zostanie skierowany na nowy wiadukt północny, a zamknięty zostanie obiekt południowy.
 
Przebudowa wiaduktów Trasy Łazienkowskiej potrwa do marca 2024 r.
 
Nowe obiekty będą miały większą wytrzymałość i wyższą klasę nośności. Powstaną przy nich obustronne ciągi pieszo-rowerowe i pochylnie poprawiające dostępność Trasy Łazienkowskiej dla osób z ograniczeniami ruchowymi.
 
Grafiki do pobrania

Źródło: https://um.warszawa.pl/-/rozpoczyna-sie-przebudowa-wiaduktow-trasy-lazienkowskiej

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
Previous post Największa warszawska orkiestra
Next post Nowe windy na pierwszej linii metra

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Dodaj komentarz