0 0
Read Time2 Minute, 33 Second
Autobus Warszawskiego Transportu Publicznego

Cztery nowe linie autobusowe uruchamia Zarząd Transportu Miejskiego w styczniu. Autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego przejadą przez Zawady, połączą Wawer z Wilanowem i Ursynowem, dojadą na Kępę Tarchomińską oraz do Pruszkowa.

Sieć WTP w Warszawie i aglomeracji jest sukcesywnie rozwijana, tak aby pojazdy z „tetką” dojeżdżały do najdalszych rejonów stolicy i aglomeracji. ZTM zbiera uwagi pasażerów, wnioski lokalnych samorządów tak aby nowe połączenia były jak najdogodniejsze dla mieszkańców. W styczniu na trasy wyjadą autobusy nowych linii – 263, 319, 333 i 817. Autobusy WTP pojawią się na moście Anny Jagiellonki, na Kępie Tarchomińskiej i osiedlach Pruszkowa.

Otwarty został nowy odcinek ulicy A. Branickiego, czyli połączenia Wilanowa i Ursynowa oraz ursynowski fragment Południowej Obwodnicy Warszawy. Nowe ulice umożliwiają uruchomienie linii autobusowych usprawniających komunikację pomiędzy Wawrem a Ursynowem i Ursynowem a Wilanowem.

Poniedziałek, 10 stycznia będzie pierwszym dniem kursowania autobusów całotygodniowej linii 263. To będzie autobus lokalny, jego trasa w dużej części będzie prowadziła przez Zawady i Miasteczko Wilanów:

STEGNY – Św. Bonifacego – Jana III Sobieskiego – Nałęczowska – Augustówka – Zawodzie – Kobylańska – Spiralna – Tuzinowa – Syta – A. Branickiego – F. Płaskowickiej – Cynamonowa – Indiry Gandhi – Dereniowa – J. Ciszewskiego – rtm. W. Pileckiego – CENTRUM ONKOLOGII 03

w kierunku pętli Stegny: CENTRUM ONKOLOGII 03 – rtm. W. Pileckiego – Indiry Gandhi – … – STEGNY

Dodatkowo zostaną uruchomione kursy na trasie skróconej: POWSINEK – Przyczółkowa – A. Branickiego – F. Płaskowickiej – Cynamonowa – Indiry Gandhi – rtm. W Pileckiego – CENTRUM ONKOLOGII 03

 

 

Kolejna nowa linia, 319 od 10 stycznia zapewni nowe poprzeczne połączenie pomiędzy przystankami kolejowymi Warszawa Miedzeszyn, Radość, Międzylesie a stacją metra Imielin. Obsłuży też w Wawrze nowe osiedla wzdłuż ulicy Przewodowej, a w Wilanowie znaczną część Miasteczka Wilanów. Będzie stanowić alternatywne, w stosunku do trasy przez Śródmieście, połączenie między Wawrem, Ursynowem i Wilanowem. Autobusy będą jeździły w dni powszednie w godzinach szczytu co 15 minut trasą:

319: MIĘDZYLESIE – al. Dzieci Polskich – Żegańska – Patriotów (jezdnia zachodnia) – Przewodowa – Wał Miedzeszyński – Południowa Obwodnica Warszawy – Przyczółkowa – A. Branickiego – F. Płaskowickiej – J. Rosoła – Indiry Gandhi – al. Komisji Edukacji Narodowej – NATOLIN PŁN.

 

 

Następna nowa linia na komunikacyjnej mapie Warszawy będzie miała numer 333. Połączy Kępę Tarchomińską z liniami tramwajowymi oraz autobusowymi kursującymi z Winnicy i Nowodworów, a także ze Szkołą Podstawową Nr 342 przy ulicy Strumykowej. Autobusy linii 333 będą kursowały w dni powszednie w godzinach 6.00 – 20.00 na trasie:

333: ĆWIKLIŃSKIEJ – rondo płk. Ł. Cieplińskiego – H. Ordonówny – Światowida – Dzierzgońska – Sprawna – Aluzyjna – Modlińska – Przyrzecze – Bukowska – Kępa Tarchomińska – KĘPA TARCHOMIŃSKA.

W godzinach szczytu podjadą na przystanki co 20 minut, a poza nim – co 30. Dodatkowo na wspólnym odcinku trasy rozkłady linii 211 i 333 zostaną skoordynowane. Rozpoczęcie kursowania autobusów linii 333 planowane jest w drugiej połowie stycznia.

 

 

Ostatnią z nowości jest linia 817, która poprawi połączenie komunikacyjne Pruszkowa, w szczególności osiedli położonych nieco dalej od kolei, z Warszawą. Samorząd Pruszkowa będzie w całości finansował tę linię poza granicami Warszawy. Autobusy 817 zabiorą pasażerów od 10 stycznia, w dni powszednie, w godzinach 4.30 – 8.30 oraz 14.00 – 19.00. Pojadą, co ok 30 minut, trasą:

817: PRUSZKÓW/OS. STASZICA – al. Wojska Polskiego – Plantowa – Powstańców – al. Wojska Polskiego – Al. Jerozolimskie – DW. ZACHODNI.

 

 

Źródło: https://um.warszawa.pl/-/nowy-rok-nowe-linie

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %
wolnostojacy ekspres do kawy Previous post Ekspres do kawy – w zabudowie czy wolnostojący?
Next post Zabytki nie mogą czekać – dotacje w 2022 roku

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Dodaj komentarz