W sobotę, 5 marca, rozpocznie się budowa nowej trasy tramwajowej. Pierwsze zmiany w organizacji ruchu będą polegały na zwężeniu ul. M. Kasprzaka. Tramwaje linii 10 i 11 pojadą objazdami.
Tramwajarze wybudują ok. 2,3 km nowych torów między ulicami Wolską i Skierniewicką oraz zmodernizują ok. 1,2 km istniejącego torowiska w ciągu Wolskiej i M. Kasprzaka. Wybudowane zostaną nowe przystanki przy ul. Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. J.K. Ordona. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do stacji metra Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ.
Budowa nowej trasy ma się zakończyć w 2023 roku. Wykonawca ma 20 miesięcy na realizację zadania od podpisania umowy w październiku ubiegłego roku. Do tego czasu nie będą wliczane 3-miesięczne okresy zimowe, jeden z nich właśnie się skończył. Tutaj szczegółowe informacje na temat inwestycji – zagospodarowania zieleni, terminów i kosztów.
Na Prostej bez zmian
W sobotę, 5 marca, ok. godz. 1.00 rozpoczną się prace w ul. Prostej i M. Kasprzaka na odcinku od ronda I. Daszyńskiego do ul. Płockiej. Na ul. Prostej wygrodzony zostanie pas dzielący jezdnie od strony północnej, bez ingerencji w jezdnię.
Węziej od skrzyżowania z ul. Karolkową
Obydwie jezdnie ul. M. Kasprzaka zostaną zwężone do dwóch pasów w każdą stronę na odcinku od ul. Karolkowej do Płockiej. Na każdej z jezdni wykonawca wygrodzi pasy przylegające do torowiska.
Kierowcy jadący ul. Prostą od strony ronda I. Daszyńskiego na skrzyżowaniu z ul. Karolkową będą mieli do dyspozycji cztery pasy ruchu: wyłączony z ruchu będzie jeden ze środkowych pasów, tak aby dopasować przekrój jezdni do jej zwężenia za skrzyżowaniem.
Z drugiej strony skrzyżowania, na jezdni ul. M. Kasprzaka w stronę ronda I. Daszyńskiego, dostępne będą trzy pasy: osobne do skrętu w lewo lub prawo w ul. Karolkową i do jazdy prosto.
Na samej ul. Karolkowej układ pasów ruchu się nie zmieni.
Podobne zmiany zostaną wprowadzone na skrzyżowaniu ul. M. Kasprzaka z ulicami Płocką i S. Krzyżanowskiego. Przed skrzyżowaniem na jezdni ul. M. Kasprzaka w stronę ronda I. Daszyńskiego wyłączony z ruchu zostanie jeden ze środkowych pasów. Za skrzyżowaniem kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu.
Taka organizacja ruchu obowiązywać będzie do końca czerwca. Kolejne etapy wdrażane będą w wakacje.
Zmiany w Warszawskim Transporcie Publicznym
W związku z rozpoczęciem prac przy budowie nowej trasy i zakończeniem prac przy budowie stacji metra Bemowo, które kolidowały z ruchem tramwajów na ulicy Górczewskiej – tramwaje będą ponowie dojeżdżały do pętli Osiedle Górczewska. Swoje trasy od soboty, 5 marca (od początku kursowania) zmienią tramwaje linii 10, 11, 26 i 28.
Tramwaje linii 10 pojadą ulicami: Puławską, Nowowiejską, al. Niepodległości, al. Jana Pawła II, al. „Solidarności”, Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich i Górczewską, a linii 11: Grójecką, Towarową, Okopową, Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich do pętli NOWE BEMOWO.
Tramwaje linii 26 będą kursowały: Grochowską, Targową, al. „Solidarności”, Wolską, Połczyńską, Powstańców Śląskich, al. W. Reymonta, Wólczyńską i T. Nocznickiego a linii 28: Kijowską, Targową, Ratuszową, Jagiellońską, S. Starzyńskiego, mostem Gdańskim, Z. Słomińskiego, al. Jana Pawła II, W. Broniewskiego, al. W. Reymonta, Powstańców Śląskich i Górczewską.
Podczas prac nie będą funkcjonowały przystanki: Rogalińska 04, Norblin 03 i 04, Rondo Daszyńskiego 07 i 08, Karolkowa 03 i 04, Szpital Wolski 05 i 06 oraz Rondo ONZ 08.
Tramwaje wrócą na przystanki: Bemowo-Ratusz 06, Klemensiewicza 03 i 04 oraz Os. Górczewska 11, 12, 13, 14 i 15.
Źródło: https://um.warszawa.pl/-/tramwaj-na-kasprzaka-start-budowy